Dag 11 - Mina syskon

Jag ligger lite efter med julkalndern, därför öppnar jag tre luckor idag.
Jag har en lillasyster och en lillebror. Jag börjar att berätta lite om Mathilda.


Mathilda till höger.
Mathilda är min älskade lillasyster, hon är 11 år gammal, alltså född 1999. Hon går i femte klass och börjar nästa år på samma skola som jag. Hon spelar fotboll på fritiden i Hasslö GoIF, vilket jag också gjorde förut. Hon är supersöt och nästan alltid på bra humör! Med henne kan jag prata om det mesta och helt enkelt vara mig själv, hoppas hon känner detsamma. När vi har tid händer det att vi hittar på något tillsammans. Men hon umgås extremt mycket med sina kompisar så tyvärr, så hädnder det inte så ofta. Vi bråkar inte så ofta längre, men det händer ju också. Puss på dig lillasyster!

Fortsätter med monstret på bilden under.

Min kära lillebroder! Han heter Noah och är 7 år gammal. Han är underbar! (oftast) Världens sötaste lille kille. Han är supergo, vild, men även väldigt retfull. Han spelar fotboll och dansar streetdance. Han går i första klass på Hasslöskolan och har en massa kompisar som är här och leker mest hela tiden. Det händer ganska ofta att vi hittar på något. Som att spela spel, köpa glass (mest på sommaren) eller att ha krig på något sätt. Han tjatar även om att han vill gå på bio, så det blir det troligen någon helg snart. Puss lillen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0